Sunday, January 2, 2011

:: aku sayang keluarga aku ::

salam..
aku x tau nk coret ape...
...tapi TAJUK dah JELAS dan TERANG...
aku nk xplain gak skit..
untuk pengetahuan korang, family aku besar belah Ma n Aboh..
belah Aboh x ramai... mak sedara skit je.. tu pun mak saudara tiri (ada ke cam tu)...
aboh aku sorang diri je.... aku kasih n sayang sgt2 kat aboh !!
belah Ma plok.. ramai sangat2... pak n mak sedara pun skali ngan Ma leh buat team bola dah 12 orang... sepupu2 usah cakap la.... kecik2 semua lagi... sayang Ma lebih dari segala-gala...
sepupu belah Ma pun dah sendat umah :)
kdg2 leh terlupa nama sepupu aku yg kecik2 tu n jarang jmpa...
maklum la jmpa setahun sekali... hehehe...
tok n toki aku masih ada... masih kuat berkebun lagi... tok masih g pasar jual hasil tanaman...
toki plok... sering sakit2 tua... dah x larat sgt nk take care kebun sawit tu....
aku sayang ketat2 diaorang seme :)

adik beradik usah cakap la.. yg tu mmg aku sgt SAYANG++... air yang dicincang x kan putus.. lebih2 lagi anak2 buah aku... aku sayang macam anak aku sendiri Rafiuddin n Raidsyahmi (2 hero pujaan)...
abg mi, kakak, yaya, nolis, iwan n nana i love u all very muchh... muuaaahhahhh ^_^

tp sejak aku kawin tanggal 9 Jun 2005... family aku kini ber++... boleh di katakan tiap2 tahun dapat baby...
mak mentua aku asal orang Batu Rakit... mak aku tu anak kedua dari 4 orang adik beradik seme pompuan.. mak aku anak ke-2... tok aku belak mak mentua masih ade... still gagah perkasa lg... sayang tok :)
sorang adik mak aku dah kembali kepadaNYA... aku sendiri x sempat kenal... kini yg ada mok long n su...
sepupu2 aku seme ok.... ramai jugak la.... ngan anak sepupu pun leh tahan jgk....
anak2 mok long ramai keje jauh2... mok long sorang kat umah... yg ada pun anak lelaki dia n wife.... yg kerap balik yg misi kat setiu... tu la klu yg selalu balik.... yg cikgu kat paka kerap balik jgk... sbb anak2 dia suka balik umah wan die :))

satu lagi family... belah bak aku :)
bak aku ni adik beradik ramai jgk... 12 orang tp seme dah kembali kepadaNYA... yg tinggal 4 orang je.... mok yong, bak, ngoh dan pok :)
mok yong ada 3 orang anak... merangkap sepupu aku... yang sulung skrg duk Johor... anak 3 orang... jarang balik... jmpa sekali2 je... tp klu jmpa mesti gempak !!!
anak kak ha yg sulung dah abis SPM, no.2 masuk form 4... yg bongsu x pasti plak... darjah 6 kot !!
anak mok yong no.2 ada kat umah aku je.... keje sendiri.... kawin ngan org besut.. anak dah 2... yg sulung masuk darjah 2.... yg bongsu meninggal akhir oktober 2010 (lemas dlm perut... dan cukup bulan)..... :((
anak mok yong yg bongsu duk kat Gambang.... mgajar matriks....
anak 2 orang.... aiman dan aisyah.... mok yong duk Gambang ngan kak da la....

adik bak aku... ngoh duk kat Gong Badak.... anak 2 orang.. seme duk KL... sian ngoh n ayah ngoh kena selalu berulang kat KL.... xpe ayah ngoh dah pencen  leh ulang alik jmpe cucu kesayangan.... dua2 orang cucu pompuan..... sebaya my chubby sorg... n yg sorg lg... lahir Julai 2010 lepas... dah nk masuk 6 bulan dah.... jarang jgk balik terengganu.... biasa la org keje kan :))
jumpa sekali2 mmg suka n happy sgt2.....

adik bongsu bak aku... ialah pok...
anak 2 orang.... pok n achik n adik n aza... duk sebelah umah aku je....
hari2 leh jmpa.... anak sulung pok dah keje.... dulu keje kat pulau redang sekarang dah leh tukar kat k.t..... dah setahun lebih kot keje kat darat ni.... anak bongsu plak still belajar lg.... dulu belajar kat Penang.... dah abis Diploma dah konvo... tahniah !!!
sekarang belajar lg... sambung degree... kat UNIKL.... harap success dan dpat gengam segulung ijazah !!!
dua2 anak aku ni mmg suka n rapat sgt2222 ngan dua2 anak pok ni.... x leh nmpak... nmpak mesti nangis nk ikut n suruh dukung..... klu my chubby lg teruk.... bunyi buka pintu pagar je... siap pakai selipar nk g n ikut.... klu tinggal @ x ajak my chbby nmpak siap ar... ngamuk xde ubat !!!!
sekarang pun yg my cheeky tu pun dah pandai sgt2.....
nampak mesti panggil..... panggil sekuat2 hati... lagi x mari ambik lg tu dia panggil.....
kdg2 aku rasa anak2 pok ni... macam adik beradik aku sendiri... rapat !!....
anak2 aku plak mesra n rapat sgt2 ngan family pok ni..... pok n achik baik... selalu ambik anak2 aku wat balik umah dia.... duk main2.... klu si bam bam lg teruk... selalu ambik bawa g jln2, mkn kedai mkn roti nanai... mmg anak2 aku dari merah lahir ngan diaorang..... aku banyak berhutang budi ngan family pok... sbb sayang anak2 aku mcm cucu n anak sendiri.... sayang sgt2 :))

untuk pengetahuan seme.... ikhlas aku bgtau.... kdg2 aku rasa sayang aku lebih pada family belah bak aku.... lebih dari mak2 sedara aku sendiri.... aku pun x tau sbb apa... tp itulah yg aku rasa.... sayang sgt2 kat mok yong n family, ngoh n family, pok n falmily..... sayang aku pada mereka lebih dari segalanya..... aku harap kami akan sentiasa bersama mengharungi lautan api..... bersama2 mkn2 family, duk sembang2, duk suka n seronok2 melayan yg kecik2..... mengambil berat sesama.... pasal ambik berat ni la... yg aku paling respect family ni..... ambik berat antara satu sama lain.... susah senang bersama !!!

untuk semua family..... aku sayang sayang sayang sejuta kali  keluarga aku !!
keluarga aku adalah dunia akhirat aku !!!
 :: I LOVE U ALL ::

No comments: